آنتی فتنه

تقدیم به سلاله‌ی پاک فاطمة‌الزهرا(سلام الله علیها)؛ امام خامنه‌ای

آنتی فتنه

تقدیم به سلاله‌ی پاک فاطمة‌الزهرا(سلام الله علیها)؛ امام خامنه‌ای

شخصیت شناسی سیاسی 3

شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۴، ۰۱:۰۸ ب.ظ

بلوغ فکری ارتباط مستقیمی با شخصیت و توانمندی های ذاتی و روحی افراد دارد..حفظ اعتماد به نفس در مواجه با مسائل و توانایی تصمیم گیری و مدیریتی و مستقل بودن از دیگر موارد و نشانه های بلوغ فکری، اجتماعی و سیاسی افراد است. آنهایی که توانایی حفظ استقلال شخصیتی و قدرت تصمیم گیری در زندگی را ندارند، غالبا انسان های شکست خورده ای خواهند بود که به مرور دچار بیماری های روحی و روانی زیادی می شوند. از جمله اینکه سعی می کنند با فرافکنی و فریب دیگران و دروغ گویی برای خود احترام و ارزش و مقبولیت کسب کنند.

لذا گاهی عده ای به دلایلی امکان ورود به مشاغل سیاسی و اجتماعی را پیدا کرده اند ولی هنوز به لحاظ تیپولوژی شخصیتی شرایط احراز آن مشاغل را بدست نیاورده اند که در این صورت باعث بروز تناقضات گفتاری و رفتاری بسیاری در آنان می شود.

گویا هنوز کودکانه و بچه گانه فکر می کنند و رفتار می کنند. این دسته از افراد نمی توانند خود و دیگران را نجات دهند بلکه سعی می کنند بیشتر فرار رو به جلو از خود نشان دهند..

سردمداران جریان موسوم به دوم خرداد و حزب مشارکت از این دسته افراد هستند...

رأی دادن سران فتنه در انتخابات مجلس دهم و خبرگان پنجم نشانه ی تناقضات رفتاری و گفتاری افرادی بود که هنوز به بلوغ سیاسی نرسیده اند..

پی نوشت: انسان های دروغگو و فریبکار معمولا شخصیت های ترسو، شکننده و کم حافظه اند و بازی با مردم و روان مردم برایشان نوعی تفریح و سرگرمی به شمار می رود..

۹۴/۱۲/۱۵
محمد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی