آنتی فتنه

تقدیم به سلاله‌ی پاک فاطمة‌الزهرا(سلام الله علیها)؛ امام خامنه‌ای

آنتی فتنه

تقدیم به سلاله‌ی پاک فاطمة‌الزهرا(سلام الله علیها)؛ امام خامنه‌ای

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سال 92 می تواند آزمونی بزرگ برای مسئولین و مردم باشد. آزمونی که در آن ولایت‌مداری و بصیرت، برائت از فتنه گران، ساکتین فتنه و جریان های انحرافی ملاک تشخیص حق از باطل است. انشاالله سال آینده، بار دیگر امت بصیر و انقلابی ایران اسلامی در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت مطلقه فقیه به این میدان سیاسی و حساس قدم خواهند نهاد و این انتخابات نیز همچون انتخابات دوره های قبل جواب دندان شکنی برای دشمنان داخلی و خارجی اسلام و انقلاب خواهد بود.

گفتمان سوم تیر که در سال 84 با اندیشه‌ی اصولگرایی بر مبنای موازین اسلام و انقلاب ظهور پیدا کرد، اکنون به شکلی دقیق تر تحت نظر عالمی بصیر به راه خود ادامه خواهد داد. گفتمان سوم تیر زنده است و با انحراف عده‌ای از افراد، این گفتمان انقلابی تغییر نخواهد کرد. جبهه پایداری انقلاب اسلامی بر اساس گفتمان حضرت امام(ره) و امام خامنه ای(سلم الله نفسه) مدتی است با حضور خود در میدان سرنوشت ساز سیاسی کشور قدم نهاده است. سیر دعوت نخبگان دینی، سیاسی و دلسوزان انقلاب و ولایت از شخصیت های برجسته‌ی علمی، ولایتمدار و انقلابی تاییدی بر اعتلا و تداوم گفتمان اسلام و انقلاب در کشور است.

امت ولایتمدار ایران اسلامی بارها و بارها حمایت خود از امام و انقلابشان را به اثبات رسانده‌اند؛ پس از بحث درباره‌ی حضور در انتخابات که بگذریم، مهمترین بحث و وظیفه‌ی تحلیل گران و نخبگان سیاسی در حال حاضر حرکت عمارگونه و روشنگری نسبت به تفکر و عقاید جریان های باطل و منحرف تحت هر عنوانی است. بحث "انتخاب اصلح" مسئله ای است که نکته سنجی خاصی می طلبد و مهمتر از نکته سنجی فردی، بحث همراهی و همگرایی با افراد بصیری است که پرچم صبر و بصیرت را در جامعه ی اسلامی بلند کرده اند. امیر مومنان علی(علیه السلام) در خطبه 173 نهج البلاغه در ارتباط با جنگ صفین خطاب به تعدادی از یاران خود که دچار ظاهر بینی شده بودند و از جنگیدن با مسلمانان اِ‌‌‌‌با داشتند‌‌‌‌(زیرا مشاهده می‌کردند که آن‌ها نیز نماز و قرآن می‌خوانند و دعوت به حق می‌کنند) می فرمایند:"لا یَحْمِلَ هذَا الْعَلَمَ اِلَّا اَهْلُ الْبَصَرِ وَ الْصَّبْرِ وَالْعِلْمِ بِمَواضِعِ الْحَقِّ" این پرچم را تنها کسانی می‌توانند بر دوش بگیرند که اهل بینش، پایداری و آگاه به مواضع حق باشند. در این باره باید قویاً به حرکت عمارگونه‌ی حضرت علامه مصباح یزدی(حفظه الله تعالی) اشاره کرد. حضرت علامه شخصیتی هستند که بیشتر از دوستان، این دشمنان هستند که او را به خوبی می شناسند. شاید از زوایای مختلف بتوان به گستره‌ی فعالیت ها و فداکاری های این عالم انقلابی و مبارز در مناسبات مختلف اشاراتی داشت که البته در حد قلم قاصر و ناتوان این حقیر نیست.

این مسئله را می توان هم از نظر بزرگان و افراد برجسته درون نظام شنید و هم می توان برای آنهایی که اندک تردیدی دارند، تحلیل اندیشکده‌های آمریکایی به خصوص اندیشکده‌ی مطالعاتی واشنگتن که در متن یک تحلیل سیاسی و امنیتی، درباره‌ی ایشان و جریان سیاسی منتسب به این بزرگوار بود را نشان داد. این اندیشکده در تحلیلی که در زمان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر روی سایت خود منتشر کرد، حضرت علامه مصباح یزدی(حفظه الله تعالی) و حضرت آیت الله خوشوقت(رضوان الله تعالی علیه) را از سرسخت ترین حامیان و هم پیمانان روحانی مقام معظم رهبری می داند[1]. این دقت نظر تحلیل گران غرب جای بسی تامل دارد. به هر حال در این فضای غبارآلود، این بیانات صریح ایشان است که بر خلاف تصور باطل و عوامانه‌ی عده ای که فرمایشات ایشان را قابل استناد نمی دانند[!] ، بسیار دقیق و قابل استناد بوده و برای تشخیص صحیح و انتخاب شخص اصلح کارگشاست.


ایشان در طی یکی از سخنرانی‌های صریح و دقیق خود در جمع مردم اصفهان فرموده اند: " اطاعت از امر رهبری بر ما واجب است نه هر کسی که عمّامه به سر دارد". البته فهم این مسئله کمی دقت نظر می خواهد و آن این است که نباید به  هر

 کسی در هر لباس و مقامی اعتماد کرد. چه بسا افراد ظاهر الصلاحی که خطرشان برای نظام و انقلاب بسیار زیاد است؛ که حضرت آیت الله علم الهدی نیز به این مسئله و فتنه‌ی حضور جریان های انحرافی با نام مبارک امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) اشاره کرده اند که جز تضعیف ولایت فقیه هدف دیگری در سر ندارند. باید نسبت به اندیشه‌ی حضرت علامه مصباح در باب ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی آشنایی داشت و ایشان را شناخت تا بتوان سره را از ناسره تشخیص داد. تاکید و حمایت حضرت علامه مصباح از گفتمان جبهه پایداری تا آنجا بود که در روز انتخابات مجلس نهم در دور اول و دوم، از قم به تهران می آیند و رأی خود را از تهران به صندوق می اندازند. این حرکت حضرت علامه برای اهل بصیرت کاملاً واضح است.


سوالی که اینجا مطرح می شود این است که بعضی جریان های داخل کشور و همینطور حلقه های ضد انقلاب خارج از کشور که جبهه پایداری و عالمان در رأس این جبهه، خصوصاً آیت الله مصباح را تخریب می کنند از چه چیزی می ترسند؟ این همه توهین برای چیست؟ مگر حضرت آیت الله مصباح چه می گوید. مگر این آقایان در داخل نظام بارها تاکیدات و تعبیرات رهبر انقلاب را در مورد ایشان نشنیده اند؟! مگر آقا نفرموده اند: "آقای مصباح جای علامه طباطبایی و شهید مطهری را در عصر ما پر کرده اند". مگر حضرت آقا در خطبه های نماز جمعه مورخ 14/11/90 نفرمودند: "مردم اگر نامزدهای انتخاباتی را نمی شناسند، از افراد بصیر و متدین در گزینش های انتخاباتی استفاده کنند". مگر آقا نفرموده اند: "بصیرت به معنای واقعی کلمه در آیت الله مصباح وجود دارد." مگر حضرت آقا (حفظه الله) در سال 89 با حضور در منزل آیت الله مصباح نفرموده اند: " بنده هم به سهم خود قدر آقای مصباح را می دانم. واقعا می دانم که ایشان در کشور  و برای اسلام چه وزنه ای هستند ... با این وزانت علمی و عمق علمی و احاطه و وسعت و با این آگاهی و بینش و صفا. هم علم و هم بصیرت به معنای حقیقی کلمه و هم صفا. این سه تا با هم در وجود ایشان خیلی ارزشمند است. خداوند متعال ان شاء الله وجود ایشان را برای ما و انقلاب محفوظ بدارد و وجود ایشان را سالم بدارد تا همه بتوانند از برکات ایشان استفاده نمایند."

اگر اندیشه‌ی این مرد بزرگ و شاگردانش در تمام بدنه‌ی کشور، اعم از مجلس، کابینه‌ی دولت و سازمان های علمی و فرهنگی و همچنین در باب تحول در مسئله علوم انسانی نهادینه شود، جمهوری اسلامی تا سال‌های سال از گزند هر فتنه و انحرافی در امان خواهد بود؛ انشاالله . . .

 

[1]- http://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/view/irans-majlis-elections-whoever-wins-the-west-loses

 

 

منتشر شده در: صابرنیوز ، رجانیوز

 

۹۱/۱۲/۲۷
محمد

نظرات  (۱)

سلام
با
"تهران ۱۵۰۰ را جدی نگیرید"
به روزم
یا زهرا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی