آنتی فتنه

تقدیم به سلاله‌ی پاک فاطمة‌الزهرا(سلام الله علیها)؛ امام خامنه‌ای

آنتی فتنه

تقدیم به سلاله‌ی پاک فاطمة‌الزهرا(سلام الله علیها)؛ امام خامنه‌ای

این پیامک های مزخرف...

پنجشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۳ ق.ظ

در نزدیکی ایام اربعین حسینی (علیه السلام) هستیم و عالم و آدم از زیارت آن امام مظلوم سخن می گویند. همه جا و همه چیز در این ایام انسان را به یاد پیاده روی فرا میلیونی عاشقان حسین میاندازد. جاماندگان در غم از دست دادن و جاماندن از این راهپیمایی عظیم بین المللی در خود اندوهی بزرگ احساس می کنند. اندوهی که با هیچ درد و دلی از یاد نمی رود و در سودای راهپیمایی های سال های بعد با خود نجوا می کند. در این میان که روح معنوی حسینی بر آسمان جهان و خصوصا شهرهای عراق و ایران سایه ی الهی اش را پهن کرده است، معلوم نیست دلیل و تعدد ارسال پیامک های بزرگداشت شب یلدا از سوی اپراتور های ایرانسل چیست؟!

مگر نه اینکه در این ایام سراسر شور و عشق و احساس باید هیمنه ی کفریات و خرافات را در هم شکست و از عظمت حسین (علیه السلام) و یاران گرانقدرش سخن گفت. مگر نه اینکه باید در این ایام با فرهنگ سازی صحیح اسلامی از حق سخن گفت؟

پس دلیل ارسال متعدد این پیامک های انحرافی و بی معنی چیست؟ چه کسانی و با چه اندیشه ای در مدیریت و تنظیم پیامک های سرویس های اپراتور تلفن همراه قرار گرفته اند؟ چه هدفی را دنبال می کنند که در این ایام خاص، اصرار به ارسال چند باره با محتوا و برگزاری مسابقات تلفنی مختلف برای مردم ایران اسلامی دارند؟!

آیا دستگاه های نظارتی مانند وزارت ارتباطات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر نحوه و زمانبندی محتوای ارسالی از سوی این سیستم ها اشراف دارند؟ آیا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خود وظیفه می داند در این مصیبت عظمی حسینی که همان حقیقت انسانی تاریخ را همراه خود برای آزاده های جهان به دنبال دارد از تبیلغ خرافات و صرفا مسائل ملی و ... جلوگیری کند؟

یک نمونه از پیامک های این سرویس ها از این قبیل است: شب یلدا همیشه جاودانی است!

امید آن که به مدد حسین ابن علی (علیه السلام) فرهنگ والای ولایت مداری در کشور عزیز جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش نهادینه شود و دستگاه های فرهنگی و ارتباطاتی نظارت بیشتری را بر این اپراتورها که امکان ارتباط راحتتری را با مردم دارند برقرار کرده و از ارسال هجویات و پیامدها و آفات فرهنگی این مقوله جلوگیری به عمل آورند. انشاالله...

۹۲/۰۹/۲۸
محمد

نظرات  (۳۷)

زنده نگه داشتن شب یلدا منافاتی با مراسم عزاداری امام حسین ندارد.  متاسفانه متنی از روی احتمالا تعصب نوشته شده است که هیچ استدلال و منطق خاصی در آن دیده نمی شود. بهتر بود در این متن توضیح داده می شد که چه اشکالی در ارسال این پیامک دیده می شود. این مطالب بدون استدلال فقط بهانه ای به دست دشمنان اسلام و تشیع می دهد که ما را متهم به بی منطقی و خرافه گری کنند.
"امید آن که به مدد حسین ابن علی (علیه السلام) فرهنگ والای تعقل بیش از پیش نهادینه شود. انشاالله..."
پاسخ:
سلام علیکم
از همین ابتدا عرض کنم که "زنده نگهداشتن شب یلدا" خودش محل بحث است. یعنی چی؟! مگر آیین دینی است که حتما باید زنده نگه داشته شود؟!
کما اینکه بله فی نفسه جمع شدن اقوام و برقراری صله ارحام حالا تحت عنوان شب یلدا چیز خوبی می تواند باشد اما اگر قرار باشد به شب یلدا قداست بخشید و از زنده نگهداشتن آن صحبت شود یعنی روی آوردن به بدعت گذاری. و دیگر اینکه بله با مراسم عزاداری امام حسین منافاتی ندارد به شرطی که یک امر الهی در حاشیه قرار نگیرد و سپس شب یلدا را بخواهند جاودانی کنند. ضمنا این نوشته تعصب نیست بلکه استدلال عمیق دینی دارد. حالا اگر شما دوست بزرگوار بنده متوجه این منطق نشدید آن بحث دیگری است. ظاهرا شما متن را با دقت نخوانده اید. چون بنده اشاره کرده ام که در این ایام خاص نزدیک به ایام اربعین حسینی ارسال مکرر این پیامک ها محل تامل است. شما نگران دشمنان اسلام و شیعه نباشید. بنده این انتقاد را بخاطر والا بودن جایگاه اربعین حسینی در نزد خداوند نگاشتم و شب یلدا به عنوان یک قرارداد ملی است که اگر برگزار نشود اتفاق خاصی جهان شیعه را تهدید نمی کند ولی اگر اربعین حسینی (حتی به اندازه ی این چند پیامک) در حاشیه قرار گیرد خدایی نکرده ممکن است نقطه ای شود برای به حاشیه رفتن اسلام.
 شما هم برای تعقل قوی در امور دینی دعا کنید.

ضمنا برادر بزرگوار برای بنده "ولایت مداری" همان "تعقل" حقیقی است. 
یا علی 

در نای خشک مرثیه خوان،نا نمانده است

طفلی برای زینب کبری نمانده است

باید بجای حافظ و سعدی،لهوف خواند

دیگر برای ما شب یلدا نمانده است

گویند نیست از شب یلدا بلندتر

پیداست اینکه شام غریبان ندیده اند

 

آقای عزیز شب یلدا جز رسوم باستانی ایرانی ها هست . قرار هم نیست کسی بزن و برقص راه بندازه اگر هم کسی این کار را انجام میده مسلمان نیست.
بی خود عزای امام حسین را در برابر شب یلدا قرار ندهید شما بیشتر دارید به اسلام ضربه میزنید.ما به اندازه کافی دچار دودستگی بین خودمون هستیم یه سری آدم خشک مغز مثل شما هم این دودستگی را بیشتر می کنند.لطفا در زمین دشمن بازی نکنید و
بهتره یه کم با تامل بیشتر متن بنویسید.
پاسخ:
از اظهار لطفتون ممنون. پاسخ شما مشخص رجوع کنید به پاسخ کامنت های دیگر دوستان.

یا علی
۲۹ آذر ۹۲ ، ۱۶:۴۱ شرمندة حسین(ع)

نظر علی آقا درست نیست اما منظور خاصی هم نداشته‌اند. ایشان مانند شما عمق مطلب را ندیده بودند که با این توضیحات ان شاءالله متوجه شده‌اند.

 

این که ایینمان را زنده نگه داریم انهم ایین اخلاقی که تو این جامعه ای که دیگر کسی دست کسی را نمی گیرد بسیار خوب است.
پاسخ:
سلام برادر

شکی نیست که آیین و سنت صله ی ارحام که باعث برقراری حس محبت و مودت بیشتر در بین اقوام می شود امر پسندیده ای است اما بحث بنده بسیار واضح است. باید دید برای حفظ یک آیین ملی خوب باید یک حقیقت الهی را در حاشیه گذاشت؟! 
وقتی پیامک های مکرر ایرانسل راجع به چگونگی و نحوه ی بزرگداشت شب یلدا برایم ارسال می شد و در این ایام خاص عده ای به دنبال آجیل و هندوانه ی شب یلدا هستند نباید نگران شد که پس حسین(علیه السلام) چه؟ نباید برای دردانه ی خدا که همه ی هستی اش را به پای حفظ دین گذاشت کمی جشن و شادی را به تعویق انداخت؟!

ممنون از اظهار نظرتون
یا علی
سلام حاج آقا . یک سئوال . چه کار میکنی که در رجا نیوز لینک مطالبت را میگذارند ؟
پاسخ:
سلام
من هنوز حاجی نشدم. D:

با سلام
بحث کاملا بی ربطی کرده اید.
آنهایی که معتقد هستند تحت هر شرایطی که باشد در مراسم عزاداری شرکت می کنند کاری هم به پیامک ندارند. عده ای دیگر از افراد جامعه هم که اعتقاد ندارند (کاری به تعدادشان ندارم) مراسم جشن خود را برگزار می کنند. هر دو طرف هزار دلیل برای این کارشان درست می کنند.
کسی به خاطر دریافت یک پیامک از خریدن هنداونه و برگزاری جشن منصرف نمی شود. یا کسی که قرار است عزاداری کند به خاطر دریافت یک پیامک نحوه زندگی اش را عوض نمی کند.
البته  استدلال شما جالب است،  از دو حال خارج نیست یا ایرانسل از طریق معمول شرکتها، ذائقه اکثریت مشتریانش را فهمیده و اقدام به ارسال پیامک کرده،یا توطئه و نقشه ای از طرف محافل ضد شیعه در کار است. قضاوت با خودتان.
به نظر من نوشته هایی مثل نوشته شما تغییری در وضع موجود در کشور نمی دهد. این نوشته ها پیش از آنکه درد دین داشته باشد تنها برای جو سازی و خودنمایی آن هم با انگیزه های سیاسی است. که البته در وضع فعلی درمان هیچ دردی - هیچ دردی - ار دردهای بی درمان کشور ما نیست.

پاسخ:
سلام
متاسفانه شما برداشت بسیار بی ربطی از مطلب من کرده اید. من از تبلیغ اپراتورهایی انتقاد دارم که در این ایام اصرار به انواع و اقسام مراسم و خوراکی و غیره ... م یکند. کاری با دیگران ندارم. به نظر من بعضی از پیامک هایی که ارسال می شود با هدف فرهنگی - اعتقادی است که می تواند اثراتی را بر ذهن مردم داشته باشد. 
اربعین 2شنبه است و شب یلدا شنبه این دو چه ربطی به هم دارند؟؟؟؟
پاسخ:
سلام
خدایی نکرده و دور از جان عزیزانتان اگر یکی از آنها فوت کنند به طوری که در سوگ آن مصیبت عزادار باشید و همچنین نزدیک شب یلدا باشیم، شما دو روز مانده به 40 آن مرحوم مراسم شب یلدا را برگزار می کنید؟!

با احترام
بدو ها
بدو نگه دار
خیلی منحرفی
مخ تعطیل
پاسخ:
اندکی صبر...

مشخص می شود چه کسی منحرف و مخ تعطیل است..

ایران و ایرانی زنده است.

شما بهتره بری همون عراق پیاده روی شرکت کنی

یلدا مذخرف نیست عرب.

خدایا،

دینت رو از گزند آدم های احمق نگاه دار

 

پاسخ:
اوج دینداری شما  تا آنجاست که با یک انتقاد بنده به ارسال پیامک های متعدد ایرانسل در ایام اربعین که مکررا از مسابقات و خوراکی ها و ... در این شب خبر می داد، برآشفتید. حالا بروید تا دلتان می خواهد خدایا خدایا کنید...

از این ناراحتم که چرا در انتقادهایتان از قدرت تحلیل عقلی و اخلاقی استفاده نمی کنید؟! و هر چه به ذهنتان می آید بر زبان می رانید...
یلدا آیین ملی ماست و ما ایرانی هستیم.یلدا قداست مذهبی ندارد و مقدس نیست ولی یک سنت ملی است
بنظرم این متن کاملا از روی تعصب است و منافاتی بین شب یلدا و اربعین نیست.
اربعین را بزرگ می داریم چون واقعه عاشورا نشان از مظلومیت شیعه است و تبریک یلدا انرا به حاشیه نمی راند.
کاش درک کنیم اربعین بزرگداشت است و معنای بزرگداشت ذکر عظمت و حماسه است نه گریاندن و گریستن آنهم به بهای حرفهایی از مداحان که گاهی عظمت واقعه را زیر سوال می برد.عظمت اربعین و عاشورا را به یک عزاداری و عنوان عزاداری خدشه دار نکنیم
پاسخ:
سلام
بله یلدا آیین ملی ماست. باز هم بله ، ما ایرانی هستیم. بنده هم نگفتم ما مکزیکی هستیم! بله قداست مذهبی ندارد و مقدس هم نیست (البته امر خوبی است). درست است یک سنت ملی است(آن هم از نوع پسندیده اش). به نظر من این متن اصلا از روی تعصب نوشته نشده است. از روی محبت به حسین(علیه السلام) نوشته شده است. نکته اینجاست که برگزاری این دو مراسم با هم (در ایام اربعین) برای کسی که خود را مسلمان و شیعه می داند منافات دارد. به نظر من وقتی کسی عزیزی را از دست می دهد دیگران نمی آیند به او شب یلدا یا تولد یا قبولی دانشگاه یا ماشین جدید و... را تبریک بگویند. می گذارند برای زمانی دیگر. گریاندن و گریستن مبنای روایی دارد و کلام و شیوه ی معصومین است، نه یک روش ابداعی توسط دوستان بنده!!!
شما خیلی بزرگوارید ولی سنت بزرگان در برپایی مراسم حسینی حال چه عاشورا و چه اربعین و ... همین است که اینها مقدمند بر مسایل قراردادی و ملی. نه اینکه دیدار و مهمانی های فامیلی حالا تحت عنوان شب یلدا یا هر چیز دیگر قطع شود. بلکه به دلیل ارجحیت و احترام این مراسم چند روز با تاخیر انجام شود. باور کنید اگر شب 5-6 دقیقه هم کوتاه شود باز می توان دور هم جمع شد و شادی کرد.

یا علی
azize man emam hosein shahid shod ke dino akhlagh namire na inke barash azadasri konim va karhay khoob ro tatil konim. age gharar bashe ke harfe shoma sahih bashe shoma tu in 40 ruz nabayad aslan na sare kar mirafti na daneshgah
پاسخ:
سلام عزیز من!
شما هم اگر به پاسخ هایی که به دوستان دیگر دادم مراجعه کنید احتمالا شبهه ی ذهنی تون پاک میشه.

یا علی
عقیده شما محترم .شما عزاداریت را بکن .اصلا تمام سال عزادار باش کسی کاری باشما کاری  نداره .اشکال کار اینجاست شما به کار بقیه کار دارید می خواهید بقیه هم همیشه ماتم زده عزادار باشند. همیشه همه جا میشنوید . ایران اسلامی . اینجا  سرزمین مردمان ایرانی است . حتی شما هم با تمام اعتقاد دو آتیشه و شدیدت روی گذر نامه ات نوشته ملیت ایرانی. حالا شما از آیین های ملی خودت خوشت نمی یاد به خودت مربوط است چه کار به کار بقیه داری؟
پاسخ:
عقیده ی شما هم محترم.
بنده هم عزاداریم را می کنم و هم جشن و شادیم را برگزار می کنم. دوست عزیز کجای مطلب بنده از عزاداری دائمی صحبت شده؟! چرا متن را دقیق نمی خوانید؟ این دو سه روز که در آستانه ی اربعین هستیم را اگر تحمل کنیم و جشن ها را با چند روز تاخیر برگزار کنیم چه می شود؟ ضمنا بنده از شب یلدا خیلی خوشم می آید ولی برگزار کردن این شب شیرین را در ایام اربعین حسینی اخلاقی نمی دانم. ضمنا اگر توصیه به رعایت زمان اربعین کردم من باب امر به معروف بود.

یا علی
کجای شب یلدا خرافی است؟ بلندترین شب سال. یک اتفاق طبیعی که به همراه خود معنایی نمادین و اساطیری هم دارد. این چه منافاتی با اربعین خواهد داشت؟ مگر قرار است آدم‌ها در شب یلدا چه کنند که وقتی نزدیک اربعین باشد قباحت دارد و بهتر است انجام نشود و صدایش را هم کسی در نیاورد؟ فامیل و خانواده دور هم جمع می‌شوند، خوردنی‌های خاص شب یلدا می‌خورند و بعد از مدت‌ها دیدار تازه می‌کنند. آنقدر متعصب و عصبی هستید که موجب می‌شوید به قول رضا مارمولک فیلم مارمولک "مردم از اونور بهشت بیفتند بیرون!" کمی مردم‌داری به حق و حقیقت هم نزدیکتر است.
پاسخ:
بنده مهندسی عمران خوانده ام و در بعضی از دروس با فعالیت و حرکات زمین و اجرام سماوی و نجوم ، کاملا دقیق و بطور علمی آشنا هستم. اینکه این شب بلندترین شب سال است مبنای خرافاتی بودن را ندارد. آن خرافاتی که بنده در داخل متن به آن اشاره کرده ام این است که عده ای اصرار دارند که حتما باید هندوانه و آجیل باشد تا شب یلدا را به نیکی سپری کنند. و متاسفانه این جور خرافات کم نیست! 

یا علی

         بسمه تعالی شب یلدا برای زمانی بود که همه مردم کشاورز بودند و با طلوع وغروب آفتاب زندگیشان را تنظیم میکردنند نه حالا ما باید برای رفتن به سر کار قبل از ساعت 7 صبح ازخانه خارج شویم حالا چه فرقی میکند شب 14 ساعت باشد یا8 ساعت باشد .

شب یلدا قدم آرام بردار

کمی هم حرمت ما را نگهدار

تو می‌بینی ربابم غصه‌دار است

بنی‌هاشم هنوزم داغدار است

صدای العطش در گوش است

بدنها بی‌کفن هرگوشه مانده

شب یلدا تو هم چله‌نشین باش

سیه‌پوش غم سالار دین باش

با سلام

 

اولین  وتنها ترین وبلاگ ایرانی "معایب و سختی های تحصیل در خارج از کشور"جهت آگاه سازی و شفاف سازی تحصیل در خارج از کشور و کمک به دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج کشور مدتی است ساخته شده است.

توضیح در مورد هزینه های بسیار زیاد،رفتار بسیار بد اروپایی ها با دانشجویان ایرانی،هوای بسیار سرد و همیشه ابری،و.....

در این وبلاگ به طور کامل و واضح توضیح داده شده است.

 

نامه چندین دانشجوی ایرانی فریب خورده که از رفتن به خارج از کشور بسیار پشیمان و افسرده شده اند دراین وبلاگ موجود است.

 

 

جهت کمک به هم وطنان و دانشجویان ایرانی و اگاه سازی دانشجویان لطفا این وبلاگ را به همه دوستان و اقوام و خانواده ها اطلاع دهید تا در این فریب و رویای پوچ وارد نشوند.

 

لطفا این وبلاگ را در لینک های خود قرار دهید تا بقیه هم وطنان آگاهی های لازم را بدست آورند.

 

با تشکر فراوان

وبلاگ ""معایب تحصیل در خارج از کشور""

www.Tahsiil.blogfa.com

 

 

۰۱ دی ۹۲ ، ۰۱:۲۹ سیاوش آقاجانی
سلام، این مطلب تند و غیر منطقی بود و تأثیر این مطالب بیش از این که مثبت باشد منفی است. اسلام وقتی بر اعراب عربستان نازل شد، در گام اول آیین و سنن خوب آن قوم را گرفت و به آنها رسمیت بخشید چرا که خوب بودند، آن وقت یک مراسم که حداقل سالهاست با صله ی رحم مترادف شده را شما می آیید و به این شکل می زنید! 
پاسخ:
سلام علیکم
بنده متاسفم که شما این مطلب و حتی پاسخ هایی که به نظرات قبلی دادم را درست و با دقت نخواندید که اگر دقت داشتید نیازی نبود برای من از مثبت بودن شب یلدا سخن بگویید. نمی دانم چرا انقدر در اظهار نظر کردن عجول هستید. یکبار دیگر متن یادداشت و نظرات به همراه پاسخ های بنده را مطالعه نمایید تا امر بر شما و دیگر دوستان مشتبه نشود.

یا علی
سلام
هم شما نویسنده یجورایی راست میگویی هم شما خوانندگان این مطلب... احساسم میگوید حرف همدیگر را نمیخواهید بفهمید....
دلیل دارم:
1) نویسنده ناخواسته بنظرم به آیین شب یلدا که یک آیین خوب است بدلیل نزدیک شدن اربعین مورد کم لطفی قرار داده است که باعث تحریک شدن احساس خوانندگان این مطلب شده است ،برادر بنده نیاز نیست حتما برای بالا بردن مقام اربعین به شب یلدا تیکه اندازی کنیم،‌اربعین آنقدر بزرگ است و آنقدر سفارش شده است که با شب یلدا کوچک نخواهد شد....!!!!و به حاشیه نخواهد رفت....!!!!
اگر قرار بود به حاشیه برود 1400 سال و اندی پیش میرفت....
2) بنظر اگر نویسنده ایجور میگفت بهتر بود؛ کاش اپراتور ها اینقدر که به شب یلدا اهمیت میدادند به اربعین هم اهمیت میدادند.....
و یا شب یلدا رو با اربعین ادغام میکردند و پیامک هایی زیبا تر میفرستادند....
3) کی گفته شب یلدا امری مقدس نیست؟
در شب یلدا بهانه ای می باشد برای دید و بازدید و صلحه رحم گاهی آشتی کردن و ....آیا این امری مقدس و سفارش شده پیامبر ص و معصومین ع نیست؟
بزار شب یلدا اینبار در امر اسلام کمک ما باشد نه اینکه فکر کنیم در مقابل اسلام است....
مهم نحوه فکر کردن ماست.....
باور کنید دیشب بعد مدتها خانواده ما دور هم جمع شدیم،پدر مادر خواهر ها و برادر و دایی و ... نه رقصی بود و نه آوازی و نه چیزی که به این روزها اهانت کرده باشیم....فقط دور هم جمع بودیم و کمی با هم خوراکی خوردیم....آیا این مشکل داشت؟!
طرز فکرمونو عوض کنیم....
پاسخ:
سلام 
1- کجای مطلب بنده گفته شده شب یلدا آیین بدی است؟! در تقارن با اربعین مسلم است که اربعین اولویت دارد بر مراسم شب یلدا. این که خیلی بدیهی است. بنده به شب یلدا تیکه ننداختم. مگر من دچار توهم هستم؟! بنده انتقادی را به اپراتورهایی(ایرانسل) دارم که تا امروز (دوشنبه= اربعین) هنوز یک پیامک تبلیغی در جهت اشاعه ی این روز عزیز نکرده است. (حداقل برای من پیامکی نیامده است برای دیگران را نمی دانم) . ولی تا کنون چند بار پیامک تبلیغ خوراکی ها و برنامه ها و حافظ خوانی شب یلدا و مسابقه و .... را برایم ارسال کرده است.  ضمنا خیلی چیز ها ممکن است به حاشیه برود. کما اینکه حکومت الهی رسول خدا با یک جلسه ی انحرافی به حاشیه رفت و کسی که ناحق بود بر وصی پیامبر حکومت کرد. کتاب "نگاهی گذرا به نظریه ی ولایت فقیه" از آثار علامه مصباح یزدی را حتما مطالعه فرمایید.
2- با این بند موافقم
3- لطف کنید پاسخ های بنده به کاربران قبلی را با دقت بخوانید.

یا علی
سلام
اگر شب یلدا به معنای اینه که ما دور هم جمع بشیم و بزرگتر ها و کوچکترها به دیدار هم شاد بشن و صحبت از مسائل روز(مسائل روز مانند : وضعیت اقتصادی ، فرهنگی و .. جامعه  ، اربعین و مظلومیت اهل بیت ، ضعف حجاب در جامعه و ...) بشه خوب معلومه که جای ایراد نداره ، ما در چند سال قبل همزمانی نوروز و محرم رو هم داشتیم که مردم به صورت خیلی خوبی این دو مناسبت رو با هم تلفیق کردن .
ولی اگه شب یلدا به معنای اینه که بیدار بمونیم و خوشگذرانی (غیر شرعی و با معنای فراموشی و بی اعتنایی به ایام غم اهل بیت) بکنیم که تو این شب بلند لولو ما رو نخوره و خدایی نکرده خورشید طلوع نکنه!! خوب معلومه که تفکر احمقانه و خرافی هستش .
کاش امام زمان(عج) بود و . . .
۰۱ دی ۹۲ ، ۱۰:۰۱ محمد هادی سیفی
سلام . واقعا یلدای امسال چنگی بدل نمیزنه
در خاکریز اول با موضوع خودفریبی نکنیم ، بروزم
۰۱ دی ۹۲ ، ۱۲:۰۵ من دیپلمات نیستم من اتقلابیم
سلام و عرض ادب

بنده 45 ساله هستم

تو هیئت ومسجد وپای منبر بزرگ شدم

چند روز جبهه بودم

مجروح جنگم

اکثر دوستانم شهید شدند

اینها را عرض کردم تا بگویم علاقمند

دین و پیرو علمای ربانی هستم

اوائل انقلاب خصوصا جنگ خیلی با سیزده بدر

واین مفاهیم برخورد منفی می شد

اصولا مسائل دینی و فرهنگ دینی زیاد

مقابل عرف معمول جامعه وملی قرار میگرفت

جواب نداد

بنده تمام قد در برابر مفاهیم دینی احترام

می گذارم ولی دین با بسیاری از مسائل ملی ایران

در تعارض نیست نظر خودم را عرض نمودم

از شما متشکرم
پاسخ:
سلام

ممنون از ارسال نظرتون
من هم نگفتم که دین با آیین شب یلدا در تعارض است.
بروبابا شماهافقط عاشق این هستین که ملت بزنن تو سرشون
پاسخ:
سلام
شما مطلب بنده و نظرات و پاسخ به کاربران رو یه بار دیگه بخون.

تو و امثال تو چه بخواین یا نخواین مردم این کشور شب یلدا و عید نوروز و مراسم باستانی رو بزرگ میدارند؛ همان طور که ایام عزاداری و جشنهای مذهبی رو گرامی میدارند.

شما یک اقلیت به شدت روانی و متوهم، اما حاکم و زوردار و پررو هستید که در بسیاری از جنبه ها صداتون تو جامعه بیش از اون چیزی هست که باید باشه.  در مصدر بسیاری از امور هم قرار دارید. اما دیر یا زود از آتیشتون جز خاکستری باقی نمیمونه.

هویت ایران به تشیع آن است نه رسوم منحرف ایران باستان مثل آتش بازی بیهوده و معاوضه زنان و چندین کار  زشت و سخیف  که بعد از ورود اسلام در ایران خوشبختانه منسوخ شد. البته شب یلدا به خاطر دید و بازدید آن بسیار سفارش شده است اما محتوای همین شب هم از اسلام گرفته شده. حال ممکن است عده ای نتوانند مرتبه امام حسین علیه السلام را درک کنند و بگویند شما دوست دارید همه سال به سر خود بزنید... خوب بگویند، امیدواریم کمی مطالعه پیرامون شخصیت شهدای کربلا و امام حسین علیه السلام انجام دهند و با آگاهی صحبت کنند. خیلی خجالت آور است که جورداق مسیحی آنچنان در مورد تشیع صحبت می کند اما ما گویا خبری از آن نداریم!

سلام.به نظرم موضوع اربعین امام حسین با شب یلدا قابل مقایسه نیست.شب یلدا هم برای ایرانیان  همیشه از جنبه صله ارحام مهم بوده است نه عیش ونوش.امسال هم ندیدم کسی شب یلدا را با آجیل خوردن وبگو وبخند بگذراند.شب یلدا بهانه ای شده بود برای گرد هم آمدن و برنامه ریزی هیات ها و افراد برای نذری دادن وبرگزاری زیارت عاشورا وعزاداری اباعبدالله و مراسم اربعین حسینی.

مردم باید از طریق شما آگاه شوند که اگر ایرانسل ویا هر کسی خرج کرد پیامکی برای درآمد بیشتر داد مردم باید حمایت نکنند تا اتاق فکر این اپراتور ها روسیاه شود وبداند از هر ابزاری در هر زمانی نمی توان استفاده کرد و به درآمد رسیدوهر چیزی جایی دارد.

پاسخ:
سلام
منظور من هم این است که صرفا شادی و خوش گذرانی را چند روز به تعویق بیاندازند. عده ای تصور می کنند منظور من این است که با شب یلدا مخالفت کنیم. خیر فقط رعایت اولویت مراسم اربعین را بدانیم . همین

از نظر شما هم بسیار ممنونم.
اسلام شیعه پر از خرافات است و شمای عرب زاده درباره ایران و شب یلدا حرف می زنی ؟ مردم حسابی نشون دادن که اهمیتی به دید تو عرب نمی دن و حسابی زدن و رقصیدن و خوش گذروندن ! معلومه حسابی سوختی
پاسخ:
اللهم اشف کل مریض ...

amir jaan

ما رسم داریم تا سالگرد در سوگ بنشینیم

اینکه بگوییم بزرگداشت شب یلدا ایرادی ندارد اما بدین جهت که این شب بهانه ای برای صله رحم باشد. درست که این شب آیینی نبوده ونیست و صرفا یک رویداد ملی است اما همه ی رویدادهای ملی بد نیست.امسال بدلیل نزدیکی این دو واقعه به خصوص که یکی نزدیک به جشن و یکی عزا است نیاز است که مومنین سعی کنن در کنر انجام شعایر ملی(که عرض کردم بد نیست)شعایر مذهبی را فراموش نکنند و احترام اربعین  را حفظ کنند.

در مورد اپراتورها من موافق توطئه و ... نیستم.چرا که به اعتقاد بنده کاملا هدف اقتصادی است و البته کاملا هم بد است و باید جلوی این اتفاقات هم گرفته شود.

شما هم لطفا با آرامش و متانت همیشگیتان به کامنت ها پاسخ دهید و اگر کسی هم توهین میکند ناراحت نشوید به هر حال همیشه نظرها یکسان نیست.گرچه توهین بسیار کار بدی است  اما ائمه هم در برابر توهین متانت داشتند و همین باعث میشد فرد مقابل هم از کرده خود پشیمان شود.

ان شاالله که موفق باشید.

اصلا اسمی که برا وبلاگت گذاشتی خیلی تشنج آوره!
واقعا کی میخوایم دست از این بی مزه بازیها و تندروی ها برداریم خدا میدونه!
برادر من دست از این کلمه "فتنه" بردار این کارای تو خودش تحریکه واسه ایجاد فتنه
اینو واقعا دلسوزانه دارم بهت میگم
پاسخ:
سلام
پس طبق نظر شما اولین کسی که داره تحریک ایجاد می کنه شخص رهبری است!
۰۶ دی ۹۲ ، ۲۰:۲۶ بندرِِیـ
باشد قبول؛
اصلاً قبول که یلدا شب باستانی است؛
اصلاً قبول که منافاتی با اربعین و عزاداری ندارد؛
قبول که امثال من و برادر صاحب وبلاگم-که دوستان به ظاهر بزرگوار و محترم از خجالتشان در آمدند-افراطیست و ...
اصلاً تمام حرف های شما؛
قبول که اربعین قابل مقایسه نیست با یلدا اما این هم قبول که اعمال ما نه تنها قابل مقایسه بلکه ذره ای هم شبیه به امام زمانمان نیست؟؟ قبول داریم ایامی که درون آن هستیم قلب امام زمان در فشار است؟؟اگر قبول داریم جواب این سوال که سنخیت ما با امام عصرمان در چیست چه می تواند باشد؟
یلدا شب باستانی اما انگار چشممان دور و اطرافمان را نمی بیند؛انگار در جایی که هستیم زندگی نمی کنیم!!!
متوجه نیستیم چه بلایی سرمان آمده و می آید. به دور از تعمیم گرایی کلی باید گفت انگار خیلی از جلسات و رفت و آمدهایمان را بی عیب و نقص می دانیم.
یلدا برای دور هم نشینی است اما یک چیز را فراموش کردیم که دور هم نشینی های ما اغلب چه ویژگی هایی دارد.انگار از یاد بردیم که گاهاً جلسات مختلط به دور از رعایت روابط محرم و نامحرمی است و گاهی صدای خنده های این جلسات کوچه های متمادی را طی می کند،انگار فراموش کردیم بعضی ها دنباله بهانه اند تا بزنند و برقصند و به قول خودشان شاد باشند؛انگار جمع شدن عده زیادی دور هم در پارک ها و خیابان های باصفای شهر ارجحیت دارد به برگزاری مراسمی برای تسکین دل امام مان؛
دید و بازدید درست اما بازدیدهایی که در آن رگه ای از اسلام و دین دیده نشود به چه کاری می آید،چه ثوابی دارد؟(باز به دور از تعمیم کلی)

از برادرم عذرخواهی می کنم به خاطر گرفتن فضای وبلاگش و هم به خاطر اینکه مثل خیلی از دوستان متوجه عرض اصلی شون نشدم؛مثل خیلی ها ندونستم که انتقاد نقطه تمرکز و توجهش کجاست؛ و باز انگار خیلی از ما از حقایقی که در دستگاههای زیرین کشوری در جریان است مطلع نیستیم و فکر می کنیم رشد فرقه های مخالف با مبانی اسلامی و تلاش های بی پایانشان برای مقابله با اسلام با ترفندهای مختلف فقط بدست کسانی مثل هویداها و در زمان طاغوت انجام می پذیرد.
........................
نتونستم راجع به این پیام هم بی تفاوت باشم:

اسلام شیعه پر از خرافات است و شمای عرب زاده درباره ایران و شب یلدا حرف می زنی ؟ مردم حسابی نشون دادن که اهمیتی به دید تو عرب نمی دن و حسابی زدن و رقصیدن و خوش گذروندن ! معلومه حسابی سوختی

پاسخ:
انگار شما بیشتر سوختی و آتیش گرفتی که اینجور از مخالفت مردم با پیام کلی این متن به وجد اومدی؟
و یک پیشنهاد:شما که می گی اسلام شیعه پر از خرافه ست می تونی آماده بشی و عزم سفر به سوریه کنی برا مقابله با خیلی از همین شیعیان و جز گروههای تروریستی قرار بگیری و به دستورات مفتی هایی نظیر "العریفی"جامه عمل بپوشونی.
و یا اگه کلاً با اسلام مخالفی می تونی از خونه بیرون نیای چون در این صورت هر جا نمادی از اسلام رو می بینی و این جوری خیلی بیشتر از الآن می سوزی!!!!!!!!!

اصل فلسفه شب نشینی و دورهم بودن شب یلدا نه تنها هیچ منافاتی با دین نداره که بسیار پسندیده هم هست. و اکثر مردم ایران شب یلدا رو به همین صورت برگزار می کنند و نقدی به این موضوع وارد نیست.

قسمت قابل تامل ، برخی جشن ها و عیش و نوش هایی است که عده ای به مناسبت شب یلدا به پا می کنند.شاید این جشن ها به طور عادی مشکلی نداشته باشد اما در آستانه اربعین حسینی و عزای این بزرگوار ، برگزاری این جشن ها اصلا دربست و توجیه پذیر نیست.

از انصاف نگذریم ، چندنفر از ما از مراسم شب یلدا به عنوان جشن شب یلدا تعبیر می کنیم؟

به هرحال در ابتدا هم عرض کردم نقد فقط به همین مجالس جشن و سرور شب یلداست نه شب نشینی های ساده! چه بسا خودمان هم در شب یلدا همین شب نشینی ساده را داشتیم.

آن عده ای که این نقد شب یلدا بهشان بر می خورد احتمالا جزو همان دسته جشن و سرورند وگرنه اگر حرمت عزای امام را نگه داشته اند چراباید بهشان بر بخورد؟

من هم میخوام جواب این «سید» علی را بدم که میگه شمای عرب.... اگه خودش عجمه چرا سیده؟؟!!!! مگه عجمها هم نسلشون به پیامبر میرسه؟!!!!

در پاسخ  ناسید علی :

 

فکر تو در حد و اندازه   تشیع  نیست

به زدن ورقصیدن وخوشگذرانی ات مشغول باش

اگه دیوونه ندیدید به ما میگن دیوونه
اگه دیوونه شنیده اید به ما میگن دیوونه
شب یلدا مخصوص ایرانیهاست ولی در دنیا این ایرانیها هستن فقط که حب اهل بیت عصمت وطهارت رو دارن و با تمام وجود ایینهای شیعی رو حفظ کردن واقعا این که ایرانسل به شب یلدا اهمیت میده یا اربعین در نفس اربعین هیچ خدشه ای وارد نمیکنه چون من خودم روز دوشنبه شاهد بزرگترین سانسور تاریخ در تمام شبکه های مدعی ازادی بیان بودم . سانسور عزاداری بیست میلیونی در کربلا کجا تونستن با سنن این جمعیت رو عاشق کنن ایکاش همیشه مثل همه اوقات تاریخ قدر این موهبت الهی به اسم امام حسین رو بدو نیم که عزت و اقتدار ما در حسینی بودنمون هست یلدا و عید نوروز هم خوبه اصلا ایرانی باستانی مزین به اهل بیته که زیباست منطق ایرانی و شرافت و پیروی از اهل بیت که گنجینه هر دو جهان هستن از ما کوهی استوار در جهان ساخته
یا حق
۱۳ دی ۹۲ ، ۱۷:۴۸ محضر خدا
اخیرا با sms یا ایمیل اذکاری ارسال می کنند که مثلا 8 یا 9 بار بگویید و برای 8 یا 9 نفر بفرستید 9 روز دیگر یک خبر خوش می شنوید و اگر انجام ندهید یک بلا می بینید آیا صحت دارد این روش ترویج خرافه گرایی در زمان های گذشته که تکنولوژی ارتباطات فاقد پیشرفت امروز بود و بالطبع گستردگی ارتباط و فرافکنی بسیار محدودتر بود نیز رایج بود بدین صورت که در کاغذی می نوشتند کسی چنین و چنان خواب دید پس از روی این نوشته ده بار بنویسید و به ده نفر بدهید و اگر ندهید چنین می شود و اگر ندهید چنان خواهد شد اما می دیدم که در امام زاده ها گاه کاغذهایی در بسته های...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی