"زیباسازی اسلامی" کجاست ؟؟؟
الله جمیل و یحب الجمال . . . خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد . . .
مدتی است که دیوار ساختمان های شهر منظره هایی را به معرض دید گذاشته اند که بعضا بسیار زیبا و جذاب هستند . طرح هایی که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند . آبشارهای زیبا ، گلها و درختان متنوع ، تصویری از یک روستا با تمام جذابیتش وحتی بعضا نمایی از اتومبیل های قدیمی و منازل و ساختمان های قدیمی و روستایی . البته انصافا چند تا عکس از شهدا هم هست .
اما یک سوال و آن اینکه ، آیا ماموریت سازمان زیباسازی شهرداری تهران همین است ؟!؟!
اکثر طرح هایی که در بالا نام برده شده ، طرح هایی هستند که همانطور که ذکر شد برای هر بیننده ای اعم از افراد انقلابی و مومن ، افراد ضد انقلابی ، و افراد بی طرف جذاب است .تصاویر خانه های روستایی و قدیمی برای هر کس با هر تفکری جذابیت و زیبایی خاصی دارد . اما در این میان جای یک ماموریت مهم اسلامی ، انقلابی ، فرهنگی در این طرح ها بسیار خالیست .
شاید بتوان این دغدغه را این طور مطرح کرد که ، " زیباسازی اسلامی " کجاست ؟؟؟
با توجه به هجمه ها و شبیخون فرهنگی و تبلیغ شبکه های ماهواره ای و غیره در ترویج بی دینی ، بی خدایی ، بی حجابی و حتی توهین به مقدسات و ... ، آیا وظیفه سازمان زیباسازی شهرداری تهران این است که فقط گل و بلبل و آبشار را به تصویر بکشد ؟!
آیا با توجه به عملیات ضدفرهنگی غرب علیه اسلام و جمهوری اسلامی ، شهرداری تهران نباید برای مقابله با آن ، رویکرد زیباسازی اسلامی را جایگزین "طرح های خنثی" نماید ؟!
"طرح های خنثی" همان طرح هایی هستند که برای هر کس با هر طرز تفکر و اعتقادی زیبایی دارد.
البته جای شکرش باقی است که هنوز طرح های غرب پسند روی دیوار های شهرمان نقش نبسته است .
آقای شهردار ؛ عملکردتان در حوزه ی زیباسازی ( البته با دید اسلامی و انقلابی) مورد نقد است . انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است ، پس باید در راستای سیاست ها و اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی حرکت کرد . وقتی ذهن دختران و پسران نوجوان و جوان ما مورد آماج گلوله های ضد اسلامی است ، باید تصاویر و نقاشی روی دیوار ها و دیوارنویسی های شهر ، مفاهیم ناب اسلامی را به تصویر بکشد . حال که بحران بدحجابی (و شاید بتوان گفت بحران بی حجابی)کوچه و خیابان ام القرای جهان اسلام را فرا گرفته ، باید سیاست گذاری ها در حوزه ی زیباسازی طوری باشد که دقیقا در مقابل آن گلوله های ضد دینی عمل کند . به عبارتی باید طوری زیباسازی کرد که نقاشی دیوار ها ذهن مردم و خصوصا جوانان را درگیر مفاهیم دین و انقلاب کند . باید آیات قرآن کریم و احادیث ائمه اطهار (علیهم السلام) با ذوقی مثال زدنی به تصویر کشیده شود و در قالب نقاشی بر روی دیوار های شهر مطلبی را به شهروند جامعه اسلامی منتقل کند .آیاتی که در آن خداوند متعال وعده ی بهشت را به مومنین و وعده ی عذاب را به انکارکنندگان داده است .زیباسازی باید طوری باشد که اگر خانم بدحجابی نگاهش به تصویر روی دیوار افتاد ، به فکر فرو رود و رفتارش را اصلاح کند.
زیباسازی باید طوری باشد که هرگاه به هر طرف نگاه کردیم، تصاویر روی دیوار و بنرهای شهر ، ما را یاد خدا،اولیای خدا و دستورات آنها بیاندازد .
زیباسازی باید طوری باشد که انشاالله بتوانیم رضای مهدی فاطمه (روحی و نفسی لتراب مقدمه الفداه) و نائب مظلومش امام خامنه ای (روحی له الفداه) را بدست بیاوریم .
زیباسازی باید طوری که حضور و رفت و آمد افراد معاند اسلام را در سطح شهر محدود کند ، بطوریکه تحمل دیدن تصاویری با مفهوم عذاب برای کافران و منکرین خدا را نداشته باشند ...
آنچنانکه عرصه ی حضور و رفت و آمد در سطح شهر و پارک ها بر جوانان مومن و حزب اللهی غیر قابل تحمل شده است و با دیدن پوشش های زننده و بعضا بی حجابی های سطح شهر در عذابند ...
البته این خواسته ها از آقای قالیباف خواسته های نابجایی است و انتظار هم نمی رود که ایشان چنین رویکردی را در زیباسازی شهری در دستور کار قرار دهند . بنرهای تبلیغاتی متنوع و پرهزینه ی آقای قالیباف در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال 84 ، این مسئله را به روشنی بیان می کند . بنرهایی که مدل ها و الگوهای تبلیغاتی غربی به وضوح در آنها نمایان بود .
حال به هر دلیل و با هر توجیهی که این طرح ها و تصاویر توسط شهرداری تهران برای تغییر نمای شهری ایجاد کرده باشد ؛ برای جذب آرای مردم در انتخابات بعدی جهت کسب قدرت و جایگاه یا برای ماندن وادامه حیات فرهنگی – سیاسی .
و البته مردم بصیر و انقلابی ایران همیشه اندیشه های دینی و نگاههای انقلابی خویش را حفظ کرده و سره را از ناسره تشخیص می دهند .
اللهم وفقنا لما تحب و ترضی . . .